Monday 26 May 2014

Cemburu Seorang Sahabat

[10:36pm, 26/05/2014] El Khadijah:

Mungkin perasaan tu wujud apabila seseorang yang kita rapat sering bersama dengan orang yang mungkin lebih jauh rapat dari dirinya. Menyayangi dirimu adalah kesederhanaan padaku. Ingin mencuba menipu diri sendiri yang perasaan itu akan hilang dan pergi jauh hanya untuk menjaga hati masing-masing agar antara kita tiada yang terluka. Namun diriku seorang yang bukannya selalu kuat untuk menjaga perasaan ini. ku sering lemah, ku sering merasakan diriku bukan sempurna untukmu, ku sering merasakan ianya lebih baik dariku, ku sering merasakan kita jauh, ku sering merasakan diriku hadir hanya untuk menyakitkanmu, membebani dirimu tapi sebaliknya hatiku tidak pernah menipu untuk mengatakan sayang padamu walaupun terkadang diri ini merasakan kebencian yang dalam pada dirimu selepas beberapa peristiwa hitam memusnahkan segalanya. Namun aku terus kuat, Allah menemukan kembali engkau kepadaku. Mungkin dirimu merasakan perasaan yang sama apabila antara kita sering berlakunya pertelingkahan yang kekadang sangat menyakitkan. Dan pada masa yang sama, kerinduan itu hadir. Mengapakah. Terlalu akrab ukhwah ini. Kenapakah Allah hadirkan engkau sahabatku.
Kerana mungkin kau penyeri hidupku. Kerana kau menerangi saat saat aku berada dalam kegelapan. Kerana hadirnya dirimu berlakunya perubahan antara kita. Allah takkan hadirkan seseorang pada kita tanpa sebab.

Terima Kasih Sahabat. Terimakasih hadir dalam hidupku.

Inginku berpesan padamu, aku bukan lah sahabat yang baik dan selalu baik namun aku ingin sekali bersamamu dengan kekuranganku ini, dengan kesederhanaanku ini. Maafkan aku atas kekhilafan diriku sebelum ini. Yang selalu menyakitkanmu. Aku sedang mencuba. Mencuba untuk mempelajari nikmat dalam kehidupan ini.
Jagailah ukhwah ini sampai impian kita sebelum ini akan tercapai iaitu bersamanya diriku dan dirimu di Syurga Allah suatu hari kelak. Pegang kuat katakataku.
Engkaulah sahabat dunia akhirat yang ku cari selama ini. Terima kasih hadirkan dia Ya Allah.
[10:38pm, 26/05/2014] El Khadijah: Create by Me. Miss Micrillivious Khadijah :)

No comments:

Post a Comment